Riemerts-seikkailu

Communicatie Problemen

De laatste dagen waren best zenuwslopend!

Doordat ik een nieuwe PC gevraagd had voor mijn project, waren de oude configuraties geformatteerd samen met de rest van de oude computer.

Hierdoor luisterde de GSP (Green Storage Portal = mijn project = mijn machine) niet meer naar wat ik hem wou zeggen.

Nog had ik het software programma om mijn touchscreen te programmeren.

Ik stond dus weer ... nergens. Het enige wat ik op dat moment nog had waren mijn 3D modelletjes, mijn 60% uitgewerkte elektrische schema's en een hoop ideeën met wat ik van het project wou maken.

Zonder in paniek te slaan, misschien een klein beetje dan, heb ik proberen alle toestellen terug met elkaar te doen communiceren.

Dit lukte echter wel via Command prompt, maar niet via de Siemens software.

Na er een volledige dag op te zitten zoeken, samen met mijn Supervisor, de IT verantwoordelijke van school en Jakob kregen we nog steeds geen resultaat.

Hannu, de Siemens-Specialist van school, mijn supervisor, had uiteindelijk een mail gestuurd naar Siemens zelf voor hulp.

Omdat het probleem uitleggen in tekstvorm redelijk wat werk vroeg, heb ik er een filmpje van gemaakt.

Het antwoord dat we de volgende dag terug kregen was: Staat uw firewall uit?

Neen, deze stond niet uit. Dus hebben we dat veranderd (voor we dat konden veranderen, hebben Jakob en ik eerst nog een programmatje verwijderd die ons tegenhield dit te doen) en nog steeds geen resultaat, de volledige dag lang.

Savonds heb ik dan ALLE datasheets van de Switch poort, tot CPU manuals doorgenomen. Incl de cursussen van P. Adams, van in het Kaho over communicatie, dat ik nu niet kan bijwonen door mijn erasmus.

Leuk om te weten dat de andere hierover les krijgen, terwijl ik zit te sukkelen

En de volgende dag, geloof het of niet, toen de moed het laagst stond, wist siemens te communiceren met de devices, zomaar, opeens!

Na nogmaals 300 en 1 zaken te veranderen, wisten we dus niet hoe, maar wel DAT het werkte.

We konden tenminste al praten met de toestellen, maar ze configureren ging nog steeds voor geen meter!

Na de dag, content af te sluiten, omdat ik connectie heb kunnen maken, bleven de bus deelnemers nog steeds niet beschikbaar, dus savonds terug met opzoekingswerk begonnen.

De volgende dag, heb ik het touchscreen, samen met de softwaren kunnen installeren. Maar de ET200S in de verdeelkast, het toestel dat de machine aanstuurt, werkte nog steeds niet.

De volgende dag, na nog wat meer opzoekingswerk savonds, lukte het wel om alles te doen communiceren met elkaar! Ik was super blij!! (Intussen waren we al; 03/04).

Ik wist dat Mara (mijn vriendin), donderdag 05/04 naar Finland ging komen voor een weekje, dus legde ik een kleine druk op mezelf om toch iets te kunnen tonen, het moment dat ze hier is.

En jawel, de dag voor ze toekwam kon ik via de touchscreen, één transportband links en rechts doen bewegen! Best stoer als je het mij vraagt!

Het was dus een redelijk stressvolle week, waarin ik volledige communicatie heb gerealiseerd en het moment dat Mara terug zou vertrekken naar Belgie, ik kon beginnen programmeren.

opa Viaene

Ik wens je veel succes met je project. Maandag vertrek ik naar Trier voor 5dagen . Dus van 7mei tot 11mei.
Samen met 12bewoners vertrek om5u30 Smorgens en de vrijdagavond terug thuis . Wanneer kom je thuis of naar Belgie. Laat eens iets weten A U B
Groetjes opa

Riemert

Dag Opa

Dank u voor de wensen, zoals je vanaf 11 mei zal zien, heb ik mijn Blog terug wat 'up to date' gebracht.
Geniet van je reis en weet me vooral ook een klein reisverhaaltje op te sturen van jou avonturen!
5u30 in de ochtend is echt wel vroeg om te vertrekken, maar dat ga jij wel aankunnen!
Ik kom op 15juni (vrijdag) aan in Brussels airport en ik zal zeker nog iets van mij laten weten!
Groetens je petekind,
Riemert

oom dirk en tante leen

hello Riemert
we waren stille genieters van je mooie (sappig vertelde) belevenissen
van harte proficiat voor je prestatie van je eindwerk
nog een goed reis terug, zonder problemen (zoals in het heengaan)
en tot ziens in Belgie