Riemerts-seikkailu

Een Ander Leven

Na een kleine 5uur slapen, stond er een uitgebreid ontbijt op me te wachten. Met dat er een uur verschil is tussen Finland en Zweden, was het even onduidelijk om hoe laat het ontbijt nu eigenlijk stond geplant. Persoonlijk dacht ik ruim op tijd te zijn, maar blijkbaar was ik bij de laatste. Na nog rap zoveel mogelijk op mijn bord te scheppen begon ik aan mijn ontbijt.

Tijdens het ontbijt bleef men maar zaken in het Fins omroepen. Maar zelfs na mijn ‘crash course Finnish', begreep ik er nog steeds helemaal niets van. Na wat assistentie te vragen aan een mede reiziger bleek dat ze steeds omroepen hoelang het nog duurde voor we aankwamen. Mijn logische vraag was simpel, nou .. hoe lang nog? Hij zei; 'nog 10min'... oeps ... tijd om er in te vliegen, want ik moest mijn valies nog gaan maken!

Na van boord te gaan, bleek dat de haven van Stockholm met de zelfde problemen zoals Finland zat, nl dat ze beiden niet dicht bij het centrum liggen! Terwijl ik uit praktische redenen mijn hostel in het hartje van Stockholm had geboekt, had ik daar even spijt van. Gelukkig heeft Stockholm een enorm goede metro verbinding en van deze heb ik dan ook gebruik gemaakt om toch redelijk dicht bij mijn hostel te geraken. Helaas, vooraleer ik mijn metro kon nemen, moest ik een ticketje kopen. Maar omdat er geen ATM's op de boot nog de haven waren stond ik daar dus met mijn euro's. Gelukkig kon ik met mijn kaart betalen, anders was het te voet!

Naast het feit dat het 6u s'ochtends was en niemand op straat liep, was het een normale werkdag en liep er echt NIEMAND op straat! Stappend met mijn valies door de drukste winkelstraat van Stockholm, die veel weg heeft van de winkelstraat in Oostende tijdens het drukste moment van de dag, was ik alleen omringd door vuiligheid en lege bierflesjes. Volgeladen met al mijn spullen passeerde ik al snel alle mooie gebouwen in Stockholm. Tijdens mijn aankomst in het hostel, bleek ik veel te vroeg te zijn, wat een verrassing! Na 1u30min te wachten kwam de receptioniste binnen en begeleide me naar mijn gedeelde kamer van 8 personen. Blijkbaar was ik voor deze nacht de enige boeker, dus plaats zat om mijn valies te zetten! Achter me te installeren, heb ik mijn stapschoenen aangetrokken en het zuidelijk eiland van Stockholm gaan verkennen.

Na zowat de volledige dag rond te lopen in Stockholm, onder de wolkeloze hemel, begon ik niet alleen wat bruin te zien maar ook verschrikkelijke honger te krijgen. Om de prijs wat te drukken, ben ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt geweest om mezelf wat lekker te koken. Toekomen in het hostel, kreeg ik de kookplaat niet aan, als elektricien voelde ik me serieus ondergedaan (ik heb zelf getwijfeld om dit wel te schrijven!!) en besloot mij te gaan troosten op restaurant. Waarna ik mijn eerste dag van mijn klein reisje met een kleine avondwandeling heb afgesloten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!