Riemerts-seikkailu

Presentation Day

Vandaag, vroeg in de ochtend stonden onze thesis presentaties geplant. Waar ik normaal op mijn gemak als eerste in de douche sta om mij op het gemak klaar te maken voor school, stond nu opeens een file!

Steven en Jakob gingen om 8u00 beginnen met hun verdediging, waarna Vincent en ikzelf zouden volgen. Hierdoor zat Steven al van 6u in de douche waarna Jakob gebruik wou maken van het toilet ... Mijn ochtend schema? Volledig in de war!

Maar geen tijd om te klagen, vandaag was dan ook een speciale dag, waarop je op het onvoorziene mocht voorbereiden. Vandaag wordt er niet op een calorietje gekeken, 4 schelletjes verloren brood en wat chocolade en klaar zijn we om de final presentatie van ons bachelor te gaan afleggen.

In school toegekomen, bereiden Steven en Jakob hun voor om als eerste de presentaties van vandaag in gang te schieten. Van deze tijd heb ik dan ook gebruik gemaakt om wat het decor te verbeteren van mijn thesis. In 5minuten was de volledige omringende grond opgeruimd van kabels, spanbandjes, werkgerief, .... Daarnaast had ik nog enkele stoelen bijgeplaatst zodat iedereen op hun gemak rond het project ging kunnen zitten, het moment van presenteren.

Steven en Jakob hebben bijna het volledige uur vol gebabbeld. Doorheen de presentatie werden kleine demo's gegeven van wat allemaal kon bediend worden in het auditorium. Kort gezegd, zowat alles. Van verlichting en blinds tot beamer en een oude diaprojector.

Achter de presentatie is iedereen naar beneden gegaan om eens op het touchscreen te duwen. Maar doorheen de voorbije 4 maand hebben we zoveel met elkaar geleefd, gewerkt, gegeten, gelachen en gepraat, dat we eigenlijk zo goed als elkaars project konden voorstellen.

Daarachter was het Vincent zijn beurt, die een demo gegeven heeft van zijn labo en algemene kant van zijn project. Helaas werkte niet alles zoals het moest op het moment van tonen, zo bleek een laatste aanpassing de getallen (bv: 3.54) niet te herkennen door de punt die als komma diende. Daarnaast heeft hij tijdens het proberen van zijn code blijkbaar wat problemen ondervonden aangezien er ergens ‘Testing This Shit' stond geschreven, in Zulke Koeieletters. Na een klein beetje overtijd te gaan, was het dan eindelijk aan mij.

Intussen was het al 10.30 en ik stond te popelen! Gestart met een klein stukje uit het eerste filmpje om een kort inzicht te geven in wat mijn project allemaal inhoud heb ik de lont aangestoken. Daarachter de belangrijkste key factoren aangekaart waardoor al de verbeteringen en touchscreens werden uitgelegd. Na deze uitleg van 30min, heb ik iedereen meegenomen naar mijn machine. Sochtens had ik daar al enkele boxen klaar gezet die mij gemakkelijk op weg moesten helpen bij het uitleggen van de verschillende situaties. Eerst heb ik getoond dat alles manueel werkt, waarna een volledig geautomatiseerd proces kon getoond worden. Met uitzondering van de kleuren sensor uiteraard.

Hoewel de presentatie goed verlopen is, tijdens de presentatie bemerkte ik een andere manier om een kleuren sensor in het project te implementeren. Ipv een optische kabel, die de kleur op een afstand van 200mm zou detecteren, kon ik de kleurensensor eigenlijk achteraan de transportband installeren zodat de box eigenlijk zo goed als tegen de kleurensensor zou gestaan hebben. Dit zou een optische kabel hebben uitgespaart, waardoor de aankoopprijs serieus zou gedaald zijn.

Mocht dit eerder tot mijn gedacht gekomen zijn had ik deze nog kunnen implementeren in het project. Helaas. Maar de manier waarop het nu is opgelost is het dichts bij een volledig project dat iemand geraakt is met de machine. Zonder mezelf over veel lof toe te kennen, waren ze serieus onder de indruk van het project.

Algemeen kan gezegd worden dat 'HAMK's spring' een Belgische shockgolf heeft gebracht dat hun nog lang zal bijblijven!

Smiddags zijn we gaan eten met Dhr. Thomas, zijn vrouw, annita en johanna (beiden werken in HAMK).

Savonds zijn Jakob en ik nog een stapje gaan zetten in Tampere om het te vieren. Het is duidelijk dat we een deel van ons eramsus leven gemist hebben door in Valkeakoski te verblijven.

Tampere liep vol van de studenten die allemaal van het mooie weer aan het genieten waren

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!