Riemerts-seikkailu

Normale Dag Met Uitzonderlijk Eind

Na alle veranderingen doorgevoerd te hebben de laatste dagen, had mijn thesis niet alleen nog meer vorm gekregen, maar ook een betere inhoud.

Omdat dat een hele toewijding vraagt voor mij, heb ik besloten om mijn thesis in video's te gieten. Dit was niet echt verplicht, maar het was een leuke ‘ontspanning' om filmpjes te maken over het heen waar je de laatste 3 maand hebt moeten aan werken. Deze filmpjes zijn eerder al gepost op mijn blog, onder de naam; GreenStoragePortal_MyProject_Part_X. De ‘X' staat voor welk deel in welk filmpje wordt uitgelegd. Buiten deze bezigheden, hadden we eigenlijk de laatste dagen niet veel anders omhanden, totdat...

Osmo ons uitnodigde voor een Fins koor bijeenkomst. Wat we namelijk niet wisten over Osmo is dat hij zong in een mannen koor. Na deze verrassing wat te verwerken, bleek deze, deze avond samen te komen met het koor voor een repetitie waarna een sauna volgde in een prachtig afgelegen hutje.

Om 18u zou hij ons ophalen aan ons appartement, waarna we dan naar het meer gingen gaan, waar het hutje stond. Het hutje had veel weg van een bungalowtje zoals in centerparcs of op reis. Het was een mini huisje waarin je kon slapen, zitten, koken en sauna nemen ... kort weg, 200jaar worden! (hoewel eten-shoppen wat moeilijker zou gaan omdat het toch best ver van winkels was. Dit wetend voor we vertrokken, hadden we dan natuurlijk voor de nodige hoeveelheid drank gezorgd!

Toekomen in het hutje, hadden we nostalgisch gevoel. Niet alleen het bier uit was van ‘ANNO 1882', maar de koorleden konden nog de oorspronkelijke uitvinders geweest zijn van het bier. Hoewel er ook jonge mannen meezongen, lag de gemiddelde leeftijd toch behoorlijk hoog. Het eerste wat in ons opkwam; gaan we met deze verrimpelde ventjes in de sauna moeten kruipen? Welja, ‘Free Sauna' doet magic.

Eenmaal in de sauna begon het kletsen los te komen en bleken het allemaal aangename babbelaars te zijn. Wel voor zover ze Engels konden spreken tenminste. Er waren er bij dat deftige Engels konden en deze vertaalden dan alles wat we zeiden naar het Fins voor de collega's.

Om af te koelen van de 100°C, was er dit keer niet alleen de mogelijkheid om een koude douche te nemen, maar ook in het Valkeakoski meer te springen. Deze unieke ervaring konden we niet laten liggen, dus kozen we uiteraard voor het meer. Samen met Steven, Jakob en Vincent zijn we dan in onze blote flikker naar het meer gelopen om dan het zaligste bommetje ooit te doen! Gewoon in de middle of nowhere, na een sauna in het verfrissende meer springen was zalig. Het was rond de 3°C en deze temperatuur was nog te warm voor de Finnen, dus besloten zij maar een douche te nemen. Crazy people! (BTW, er zijn foto's van ... maar deze worden zorgvuldig bewaard!)

Er was ook een mogelijkheid om te BBQ'n boven het brandend vuur van de haard. Hiervoor hadden we worsten gekocht die ons vreet gingen smaken met wat ketchup die daar nog stond van de vorige bijeenkomst. Gelukkig bekijk ik toch altijd eens de vervaldatum van spullen en ben ik blij dat ik dit nu ook gedaan had! 06/2010 was deze vervallen.... Ik zie het nog net geen poging op vergiftiging.

Achter deze unieke ervaring, Finnish Style, zijn we terug gegaan naar ons appartement om een vroege nacht in te gaan, zodat de batterijen weer opgeladen zouden zijn voor de volgende dag!