Riemerts-seikkailu

Manuele Soepelheid!

Een volledige week heb ik de werk-rush kunnen aangehouden!

En het resultaat is duidelijk!

De eerste 3 dagen heb ik alle transportbanden geprogrammeerd en de pneumatische cilinders met feedback.

Feedback wil zeggen, dat je op mijn touchscreen kan zien in elke stand (uit of in) de pneumatische cilinders staan en welke richting de transportbanden aan het draaien zijn.

Bvb: Als de transportband (conveyor in het engels) op level 1 naar links aan het draaien is, zal boven de linkse transportband op een miniatuur tekening op het touchscreen, een pijltje naar links op verschijnen.

De laatste 3 dagen heb ik mijn liften proberen te programmeren.

Ik wou ze niet alleen naar boven en beneden kunnen laten bewegen, wat niet zo moeilijk te programmeren zou geweest zijn, koos ik voor de moeilijkere uitdaging door ze te laten bewegen naar de verdieping dat je wou.

Dus als je op level 2 duwde en de lift stond op level 1, ging deze naar boven gaan en stoppen aan 2.

Als de lift op L2 (=Level 2) stond en je duwt op de touchscreen op L2, mag er uiteraard niets gebeuren.

Als de lift op L3 stond en je duwt op L3, dan moest de lift naar beneden gaan, terug naar level 2.

Op zich klinkt het logisch. Maar om dat te programmeren heb ik toch enkele problemen ondervonden!

Zo duwde ik op L2, terwijl de lift op L1 stond, maar deze stopte niet aan L2 en ging lekker door naar boven.

Gelukkig stond Jakob aan de noodstop (enkele keren), want anders zou het wel eens slecht afgelopen kunnen zijn met de lift.

Het is namelijk niet chackie en de chocolade fabriek, dat als de lift niet zou stoppen, deze niet zou vallen.

Neen, als de lift niet stopte, zou deze vastlopen tegen het ‘plafon', op dat moment zoveel stroom vragen, dat de beveiligingen zouden springen. Maar de rem van de motor zou dit niet weten, dus aangestuurd blijven.

Waardoor de lift naar beneden zou vallen van 2.5m hoogte!

Als je weet dat die lift rond de 300kg weegt (0.333 ton .. dit klinkt nog zwaarder), dan zou dat wel eens niet zo'n deugd doen voor de vloer en zou de lift kapot kunnen zijn.

Dus ik zat met een redelijk groot ei in mijn broek, toen ik mijn programma meerde malen moest testen.

Maar na 3 lange, zenuwslopende dagen, vlak voor ik moest skypen, werkte mijn lift perfect!

Ik was zo blij, dat ik de eerste 20minuten tijdens het gesprek, niet veel meer dan ‘haha, mijn lift werkt' kon uitbrengen!

Dit kwam ideaal uit, want volgende week had ik mijn laatste lessen Finse cursus. Dus dan kon ik mij volledig op dat vak concentreren.

Het weekend beloofde een welverdiende rust te worden!

Want tijdens mijn werk rush, werkte ik van sochtens 10:00 (ja, dit is sochtens voor ons) tot savonds 22:00, waarna een filmpje plaats vond als ontspanning!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!