Riemerts-seikkailu

De Werk Rush

Omdat alles op papier redelijk goed voorbereid was en ik steeds meer mijn weg begon te vinden in hoe ik het Touch screen moest programmeren, maakte ik snelle vorderingen.

Vandaag moest mijn touch screen lay-out volledig inorde zijn zodat ik elke knop, een ‘tag' kan toewijzen.

Een ‘tag' is een geheugenplaatsje dat je de knop geeft. Bvb: als ik op knop ‘start' duw, wordt zijn geheugenbit ‘start_tag' een ‘1'. Zodra je de knop loslaat, wordt het geheugenbit terug een ‘0'.

Op deze manier zit het volledige systeem in elkaar.

Het programma dat ik heb moeten schrijven, vergelijkt deze geheugen bitjes met elkaar en als er twee ‘tags', beide een ‘1'-tje hebben. Dan met een 3de geheugenbit, ook een ‘1' worden.

Met deze ‘1'-jes en ‘0'-tjes, kan ik dan zeggen welke motor moet draaien of welke richting deze moet aannemen.

Het zelfde geld voor mij liften en pneumatische cilinders (box stoppers genoemd in mijn project).

Het doel van een manuele touch interface te maken, is om te controleren als alles werkt, wanneer de knop wordt bediend.

Het automatisch gedeelte, moet eigenlijk het manuele gedeelte bedienen in een serie van events, waarin ik het wil.

Bvb: met het manuele gedeelte kan ik de rechtse lift, naar level 2 brengen en op een afzonderlijk scherm, kan ik de loopband van de lift naar links laten draaien. In het automatisch gedeelte, koppel ik deze twee bewegingen aan elkaar, waardoor de lift, tijdens het naar boven gaan, al naar links begint te draaien.

Dit was een fictief voorbeeld, want als de lift stijgt of daalt, wil ik deze niet echt zien draaien. Ook dit moet ik in het automatisch gedeelte meegeven!

Ik zal nog een video maken zodra dit alles werkt, wat het allemaal veel overzichtelijker zal maken wat ik hier aan het uitleggen ben.

De volgende dagen zal ik proberen mijn werk rush te behouden en alles aan te sturen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!