Riemerts-seikkailu

De Ronde Van Valkeakoski

Gisteren heb ik geprobeerd mijn PLC aan de praat te krijgen, maar dit is niet gelukt omdat er een probleem was met de Ethernet verbinding.

Maandag heb ik een afspraak gemaakt met de Siemens kenner van de school. Deze heeft al op mijn mail geantwoord en we hebben een rendez-vous aan de Green Storage Portal.

Vandaag was het nog eens tijd om uit te slapen .. neen, eindelijk niet om 9.45 opstaan om dan op het gemak naar school te vertrekken.

Gewoon, de wekker 5x uitsnoozen en om 12.30 met moeite opstaan, gewoon omdat hoog dringend naar de WC moet .. Dat is uitslapen!

Het was Jakobs beurt om eten te maken. Hij heeft vogelnestjes gemaakt (gehakt met een eitje in), met rijst en wortelen. Dit was zeer lekker!

Maar door deze calorie bom, zei het geweten mij, om wat te bewegen!

Ik ben dus op de fiets gesprongen en heb de ronde van Valkeakoski gedaan. Naar het centrum en dan een toertje rond het meer. Voor Foto's, zie Ronde van Valkeakoski.

Het eerste wat ik tegenkwam was een openbare sauna, met als afkoeling ‘Ice Hole Swimming', dus een gat in het ijs om af te koelen.

Verder een Camping die verdacht veel geleek op die in dirty dancing, ofwel komt het omdat ik die film nog maar vorige week gezien heb.

Het was duidelijk dat ik enkele maanden te vroeg was om hier rond te hangen .. alles was redelijk dood!

Als laatste ben ik gestopt aan het voetbalveld, waar HAKA, de plaatselijke ploeg, aan het spelen was tegen indringers! Op het moment van mijn kijken, hebben ze een Goal gemaakt.

Verdiend, want ze speelden nauwelijks op hun eigen helft.

Met een gemiddelde snelheid van 10km/u en een tocht van 2u, weet je snel dat het een tochtje was van 20km, wat zeker niet slecht is voor zo'n top atleet als ik!

Vandaag was de laatste dag genieten van het zalige zonnetje, want morgen stond er sneeuw op de agenda van moeder natuur!

Savonds nog wat genieten van de aangename -boven vriespunt liggende- temperaturen en het internet op ons appartement!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!