Riemerts-seikkailu

Week Update

Zoals een wijs man mij onlangs zei; ‘ er is een moment van ervaren en reflecteren, tijdens het ervaren kan men niet altijd reflecteren'

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik de eerste weken niet ‘ervaren' heb. Maar er gebeurde ‘nog' niet genoeg, om het allemaal te reflecteren

De laatste weken zijn er wederom super veel zaken gebeurt.

Op 17 maart was er Saint-Patricks day en ben ik met 20 Exchange students afgereisd voor een feestje in Tampere.

Voor de gelegenheid had ik mijn goochel materiaal mee. Zodra de enthousiaste vibe een beetje zakte, deed ik een goocheltruckje en weer weg waren we!

Bolletjes, rekkers, kaarten, ... alles in gereedschap om het een geslaagd feestje te maken! En dat is het ook geworden.

Omdat het al redelijk laat/vroeg was, reden er maar bussen om de 2 uur. Hierop wouden we niet wachten!

We waren met 7, dus zijn we met de ‘taksi' teruggekeerd naar Valkeakoski voor een vaste prijs van 77euro. Wat 11euro per man was ... wat meevalt als je weet dat een busticketje rond de 10 euro is.

Helaas moest ik iets verder dan mijn 6 mede studenten. Maar toen de ‘taksi'-driver me thuis afzette, heb ik nog een goocheltruckje gedaan en heeft mij het laatste stukje gratis gegeven!

Ik dacht .. ik kan het maar proberen, nietwaar? ;)

Tijdens de week heb ik me vooral bezig gehouden met het begin van mijn Thesis document te maken omdat ik op vrijdagochtend (vandaag dus) een presentatie had ivm de vorderingen van het project.

Daarvoor moest je al een deel van je thesis uitgeschreven hebben samen met een ‘work plan'. Tegen de volledige Lay-out en belangrijke zaken ingevuld stonden, mocht ik beginnen aan een presentatie maken in powerpoint.

Gelukkig had ik al eens een powerpoint gegeven dus grotendeels had ik al genoeg om enkele aanpassingen te doen en klaar was die presentatie.

Daarnaast heb ik verder getekend aan mijn elektrische tekeningen in AutoCAD. Ik ben er bijna, maar er blijft maar steeds meer en meer draadjes uit die machine komen! Ik zou het niet meer weten op een bepaald moment !!!! (Tga wel lukken hoor ;) .. het moet lukken! )

Steven en Jakob zijn al goed gevorderd en hebben hun eerste PCB's volledig afgewerkt. Nog enkele aanpassingen hier en daar en ze kunnen beginnen aan het volgende onderdeel.

Volledig uitzoeken hoe hun auditorium in elkaar zit.

Naast al het werken, was er ook een avondje georganiseerd dat ‘Cards,Cards,Cards' noemde. Ik voelde me geroepen en ben daardan ook naar toegegaan.

Waar we eerst wat *spelletjes gespeeld hebben.
(als uw bijnaam, door mij gegeven, Ma of Pa is, gelieve dan gewoon verder te lezen vanaf de volgende zin, zoniet; plaats gewoon ‘drink' bij het sterretje).

Volgende zin: het was zeer aangenaam en heb veel vriendjes gemaakt.

Uiteraard, zoals de naam het zegt; CARDS, heb ik ook mijn kaarten meegenomen.

Zowel mijn professionele poker kaarten als mijn goochelkaarten (dit is een normaal kaartspel, maar deze glijden niet iets beter! ;) )

Na een showtje voor 16 man, kreeg ik een goed applaus en de vraag; waar heb je dat allemaal geleerd.

Dat is dus zo'n leuke vraag om te beantwoorden!!! ... Het eerste onnatuurlijke antwoord dat in je opkomt kan je zeggen, omdat niemand echt weet waar je dat kan leren.

Bvb: Als kind ben ik in de ketel met toverdrank gevallen!

Buiten het goochelen, feesten, leute maken, *spelletjes spelen, ... En werken uiteraard, heb ik vorige zondag Jambalaya klaargemaakt.

Een recept voor 6 normale porties hebben met 4 gemakkelijk tot de laatste rijstkorrel leeggelikt!

Dit is een goede boostvoor mijn keuken skills, maar zoals alle goede dingen, als je het te vaak doet verliest het zijn charme, dus verwacht niet dat ik elk weekend ga koken! (neen, ook niet om de 2 of 3 weken! )

Nu ben ik bezig voor ‘Language and culture' een vergelijkende studie te maken tussen het onderwijs in Finland en België.

Er zijn serieus grote verschillen, maar op dit moment weet ik nog niet welk systeem ik verkies.

Wat ik wel weet is dat het Fins een stuk eenvoudiger is, omdat het sinds 1970 niet meer veranderd is!

Terwijl onze vriend pascal smet (Vlaams en niet Federaal!! Eerste verschil) elk seizoen wel iets nieuws weet te doen met ons onderwijs systeem!

Het begint vorm te krijgen, dat is het enige wat ik er over kan zeggen ;)

Volgens mijn Work plan zal ik met mijn Project vanaf volgende week beginnen met simulaties van de transportbanden via de touchscreen ... ik hou jullie op de hoogte!

Tot snel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!