Riemerts-seikkailu

Het Valkeakoski Buurtfeest

Elk jaar wordt er blijkbaar een buurtfeest gehouden.

Je kan het wat vergelijken met onze straatfeesten, alleen staat hier; paardrijden, sneeuwscooteren en veel warme dranken op het programma!

Na een kleine verwelkoming van alle (aanwezig) inwoners van Valkeakoski, zijn we gaan aanschuiven aan de BBQ.

Gewoon een vuurtje en een autokoffer vol met worsten was een speciaal maar leuke manier van BBQ'n.

Tijdens de BBQ hebben we een Fin leren kennen die blijkbaar niet zoveel vrienden heeft. (Heeft hij zelf gezegd)

En was zo in de wolken dat we met hem praten, hij ons helemaal mee naar huis wou stappen.

Op zich is dat niet ‘abnormaal' maar als je weet dat hij met de motor was gekomen en hij die bijna de volledige 3.5km vooruit begon te duwen!

Na mijn toch enkele jaren motorcross gedaan te hebben, begreep ik niet waar hij dat idee vandaan haalde!

3.5km? Hij was gek!

Maar omdat we niet echt dol waren op zijn aanwezigheid, hebben we hem halverwege uit zijn leiden gelost met te zeggen dat we nog een vriend moesten bezoeken.

Het lijkt misschien grof, maar hij had zichzelf uitgenodigd op ons wandelingetje!

Voor de rest van de dag hebben we genoten van het lekkere zonnetje en wat gewerkt aan onze projecten.