Riemerts-seikkailu

Afscheid Met Een Pittig Kantje

Deze ochtend hadden we blijkbaar opeens buren gekregen!

Luide Franse klassieke muziek galmde door onze cottage heen. Iedereen was nog moe en kon het geluid echt niet af! Dus heb ik mijn pantoffels aangedaan en op de voordeur gaan kloppen.

Niemand deed open maar de muziek stond opeens wel een stuk minder luid! Missie geslaagd ... Beloning? Verder slapen!

Helaas komt aan alles een eind en ook deze vakantie zalige vakantie weet er niet aan te ontsnappen.

Vertrek heeft echter ook een leuk kantje! Uitgebreid ontbijten! Alles wat je niet kan meenemen moet op.

Uitgebreid ontbijt? Wel; Kippensoep, Yoghurt, Rendier worst, Fruitsap en dat Extra schelletje beleg dat je er altijd wilt tussen leggen!

Maar hoe royaal je ook voelt achter zo'n ontbijt, het moment dat je moet beginnen je valiezen maken ben te toch onmiddellijk terug ‘down to earth!'

Na onze valiezen in de bus gezet te hebben, was er nog een laatste activiteit: Wellness center en Spa.

Wij ruwe gasten hadden ons daarvoor niet ingeschreven! Maar de dames dachten daar anders over! Alleen hadden ze deze optie genomen.

Wij hebben nog eens de sleeën genomen en gaan genieten van onze laatste glij momenten op de slee piste waar de volgende dag het wereldkampioenschap sleeën gehouden zal worden. In het filmpje zie je dat ze de piste beginnen af te zetten voor het volk.

Voor we echter aan onze toch naar beneden begonnen hebben we nog gekeken voor wat souvenirtjes op de top van onze berg!

Super leuke dingen te koop! En mocht het niet voor de rit naar beneden geweest zijn had ik een reuze grootte husky knuffel mee!

De laatste slee run was niet zo heel aangenaam omdat de skibroek in de valies zat en ik we een jeans aan hadden (wegens comfort op de busreis terug).

Na ons laatste sneeuwavontuur zijn we richting het ‘centrum' getrokken waar het Spa hotel zich bevond en hebben we ons moet ingedronken met een chocomelkje! ^^

Daarmee was onze maag helaas nog niet gevuld voor de terugreis! We zijn dus omslachtig opzoek gegaan naar iets om te eten! Na veeeeel te dure restaurants af te lopen, zijn we gaan eten in een soort lunchgarden.

Standaard pizza met beleg dat je moest kiezen. Je had dus niet een volledige lijst met suggesties!

Dit maakte het enorm gemakkelijk om te kiezen voor mij: Kip, Ham & Rendier!!

Voor wie het nog niet wist ... Proteïnen ... Mijn favoriet! (doet me denken aan ChickenRun voor wie deze film gezien heeft ^^)

Dan was het zover, de bus starte zijn krachtig stinkende motor en we konden beginnen aan ons zo comfortabel mogelijk in onze stoel te prutsen voor de komende nacht.

Met mijn opblaas U nekkussen, nieuw gekocht lapland kussen (met een husky op!), oogbrilletje wat het pikke donker maakte en zetel naar achter lag ik lekker te snoezen.

TOT op een bepaald moment ik wakker kwam en rechtop in mijn zetel zat!

Het meisje achter me had er niet beter op gevonden om haar knieën tegen de rugleuning van mijn stoel te plaatsen zodat zij lekker onder uitgeschoven lag te slapen, maar elk bij elke bubbel haar benen voelde!

Na het 30minuten vol te houden heb ik haar wakker gemaakt en gezegd dat ze wel eens een andere slaappositie mocht zoeken.

Na een kleine woordwisseling rond 3u snachts werd ik aanschouwd als een ‘kl..tzak', die niets geeft om het comfort van mijn mede passagiers.

Wel sorry, maar veel empathie met mij had ze ook niet! Dus heb ik mijn rugleuning stijf gehouden en lekker verder geslapen zonder knieën in mijn rug!

Je kan geen 500 miljoen vrienden maken zonder een enkele vijand, toch?

Na een redelijk slaapvolle nacht mochten we om 07u00 Sochtens van de bus afstappen in Tampere! Het was -12°. Niet echt plezant, maar de gedachte aan een zalige reis bleef ons verwarmen!

Wie me trouwens een kaatje wilt sturen:
Riemert Viaene (Cooreman)
Savottatie 4B16
37630 Valkeakoski
Finland
(Cooreman staat op onze brievenbus)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!