Riemerts-seikkailu

Feest, Maar Leren Primeert

Vandaag is het martisor. Dat is een speciale dag voor alle Roemeense meisjes. Het is de gewoonte dat jongens, meisjes armbandjes geven. Het is om het begin van de lente te vieren.

Wikipedia: (Uitleg in het engels) http://en.wikipedia.org/wiki/M%C4%83r%C5%A3i%C5%9For

Omdat mijn vriendin Roemeens is en ik Belgisch, voelde ik mij dan ook helemaal niet verplicht om hieraan mee te doen! Trouwens, ik zou haar ook helemaal vandaag niet kunnen zien omdat ik in Finland ben. Dus waarom zou ik mijn hoofd hierop breken?

Wel, met het oog op romantiek, heb ik de laatste keer dat ik op haar kot was (nog in 2011) een armbandje verstopt onder een kader, op de bovenste plank van haar kast. Normaal gezien ging ik vandaag haar een opdracht geven om deze op een leuke manier te doen vinden.

Helaas had ze DRIE dagen voor Marticor haar kamer opgekuist en het bandje gevonden! En zo al mijn romantische inspanningen verprutst ... ? (kan het niet laten om het zo te schrijven ^^)

In elk geval was ze er SUPER blij mee (drie dagen geleden) en had ik het haar verboden om het tot vandaag te dragen! Ik wou toch een beetje de traditie naleven ;)

Vandaag was het dan dus toch nog wat feest omdat ze het vandaag aan iedereen mocht vertellen!

Buiten het traditioneel feest, hebben Steven, Jakob en mezelf nog wat geleerd aan hydraulica. Hoewel het zeer moeilijk was om ons te concentreren met het lachende zonnetje die ons kantoor instraalt.

Eenmaal thuisgekomen waren we het leren zo beu! Dat we een filmpje opgenomen hebben terwijl we naar de smurfen aan het luisteren waren!

Hierna nog een spelletje gespeeld en relatief vroeg gaan slapen, want morgen stond er niet alleen een examen op het programma, ook een lange busreis!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!