Riemerts-seikkailu

Geen Kleurensensor

Vanochtend was het muisstil in ons appartementje. Iedereen lag nog te ronken. Dus had ik al de tijd om mij te douchen, scheren, ontbijten en tanden te poetsen. Toen Vincent al half slaapwandelend door de hang liep, ben ik vertrokken richting school.

Ik had me voorgenomen om fris en monter te beginnen aan sochtens te leren.

Het sneeuwde super hard! Als een ingepakte ninja turtel met mijn laptop als wapen begon ik aan de 3km tocht door de sneeuw!

Toegekomen op school in de stille ochtend, met niemand die echt wakker is, heb ik een tweede scherm op mij bureau geïnstalleerd!

Daarnaast heb ik boxen gevonden in het automatisatie lokaal en een adapter van 6VDC in ons kantoor. Deze staan dus speelklaar op mijn bureau, klaar om mijn muziek te verstreken!

Nu kunnen we pas beginnen te werken!

Op een bepaald moment kwam Osmo binnen die mij een wachtwoord gaf waardoor ik aan de tekeningen van mijn voorganger kon. De tekeningen zijn gemaakt in een .drw extensie.
Een software die een .drw extensie ondersteund??? Nog nooit van gehoord. Na opzoekingswerk op het internet bleek alleen Finland, Estland, Letland en Litouwen met een tekenpakket te werken die .drw ondersteund!

GELUKKIG kon je op deze site ook een Engelse versie downloaden, na het land: ‘Other than Scandinavian' aan te vinken!

Daarnaast had hij informatie over de kleurensensor. Deze gaat niet besteld worden nog de RFID sensor.

Er moet dus een andere oplossing gezocht worden om de ‘kleuren' te onderscheiden. Na enig brainstorm werk, kwam het er op neer dat ik hoogst waarschijnlijk mijn eigen schakel logica zal moeten maken waarmee ik de kleuren kan onderscheiden met 2 optische reflectoren.

Voor de personen die dit niet begrijpen, het systeem dat in de winkel gebruikt wordt voor te weten (horen) als er een nieuwe klant binnen komt, zal ik moeten gebruiken om kleuren te detecteren.

Kleine uitdaging, maar dag gaat wel op een of andere manier lukken.

Om deze kleine tegenslag te verwerken ben ik dan maar naar de recreatie ruimte afgezakt voor te gaan biljarten.

Steven had vandaag zijn computer bijna terug gekregen zoals zijn oude, buiten het virus dan uiteraard en Jakob die wist zich bezig te houden met internet en hydraulica ... De correcte verhouden naar wat zijn interesse het meest uitging laat ik in het midden!

Savonds nog wat hydraulica geleerd, terwijl Steven en jakob spelletjes hebben gespeeld.
Vincent heeft zijn avond ingevuld met manga's te bekijken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!