Riemerts-seikkailu

Zwarte (Zon)dag

Een nachtmerrie! Opstaan met een hongerig gevoel en eerst de was mogen opruimen om deftig aan de ontbijttafel te kunnen zitten.

Na wat de was opgeruimd te hebben zijn we wat op de computers beginnen werken.

Het is nog steeds -2° maar de zon begint toch al wat te schijnen de laatste dagen!

Tot op een bepaald moment steven een melding van Avast kreeg dat er een virus gedetecteerd is op zijn computer. Na een reboot en wat in zijn register te veranderen leek het opgelost te zijn.

Smiddags ben ik gaan kijken voor een fiets te kopen van €35. Na een testritje naar Valkeakoski centrum en dan naar het appartement was ik er redelijk tevreden over. Maar de fiets staat alleen voor mijn maat afgeregeld. Hierdoor is het moeilijk voor Steven, Jakob en Vincent hier ook mee te kunnen rijden.

Opwegend tegen hoeveel ik er effectief mee zou kunnen rijden, is het misschien niet echt de moeite om deze aan te kopen. We zullen ons avontuur dus stapvoets verder moeten afleggen.

Teruggekomen op het appartement, was steven zijn computer blijkbaar terug hervallen met het virus. Zwaar balen als je weet dat zijn laptop nog maar enkele weken oud is, speciaal besteld in de verenigde staten en top kwaliteit is! Maar een virus kan elke computer doen flippen, oud of nieuw!

Bewust hadden we voor het avond eten eens een biefstukje genomen! Lekker mals stukje vlees met gebakken patatjes en wokgroentjes en als dessert een appeltje en een mens is voldaan!

Na het eten is steven verder gaan proberen om het virus op te lossen. Er bleek niets anders meer op te zitten dan zijn volledige computer formateren en alles opnieuw installeren.

Gelukkig zijn er nog enkele back ups kunnen gemaakt worden van de tot nu gemaakte vorderingen.

Zelf ben ik om 23.30 kunnen gaan slapen. Voor Steven was het 3u tegen hij eindelijk kon gaan slapen.

Maar het virus is nu weg en dit wilt dus zeggen dat de computer zo goed als terug in orde is.

Toch nog wat goed nieuws, in deze vroege maandag uurtjes.