Riemerts-seikkailu

De Laatste Updates

Hoewel mijn project nog lang niet werkt, nog de software op mijn laptop, beginnen onze ochtenden geautomatiseerde processen te worden!

Zodra de wekker gaat, sleep ik mezelf uit bed en ga me wassen. 10 minuten daarna beginnen Steven en Jakob op te staan en dan begint het spitsmoment in ons appartementje te naderen. Het moment dat ik klaar ben, is de tafel half gedekt en loopt iedereen nog wat slapend door elkaar.

Tegen dat we ongeveer allen (Steven, Jakob en mezelf) aan tafel zitten, begint Vincent op te staan.

Om het aan de actualiteit te toetsten, zullen we het ontbijt koppelen we aan ons ‘werk'. Dan ben ik de persoon die voor de spits vertrekt en veel te vroeg op zijn werk is. Steven en Jakob zitten in de spits en Vincent die wacht tot het allemaal voorbij is om dan op het gemak naar zijn werk te gaan.

Eenmaal op onze echte werkplek toegekomen (de school dus), splitsen onze wegen. Steven en Jakob naar hun laboratorium bunker en Vincent en ik slaan af richting de automatisatie afdeling.

Vanochtend heb ik al voor 2/3 van mijn ‘supervisors' een presentatie, deze moesten namelijk smiddags naar de andere HAMK vestiging in Hämeenlinna. Deze is goed verlopen! Maar op de vraag als ik met een echte kleurensensor moet werken, of via visualisatie konden ze niet antwoorden.

Na uiteindelijk 2 virtuele software programma's en 3 verschillende Windows versies uit te proberen is het mij uiteindelijk gelukt om mijn Siemens software te installeren (weliswaar zonder simulator)!! Riemert is zeer blij! Nu kan ik beginnen aan het programmeren.

Smiddags kwam Antii voor mijn presentatie. Nog niet halverwege zij hij onmiddellijk dat ik een echte sensor moet gebruiken. Dus ben ik dan maar beginnen mails sturen naar bedrijven voor de prijzen te weten van deze sensoren! Hopelijk morgen antwoord.

Daarnaast ben ik begonnen aan het bekijken van wat mijn vorige collega gedaan heeft aan de hardware, maar helaas! Elke student in het technisch onderwijs werkt zijn bedradingsschema's nooit tot in de puntjes af, wat behoorlijk problemen heeft voor de ‘runner up'.
Die sensor is verbonden met X1:23, dan kijk je in de schakelkast .. en ja hoor! De klemmen stoppen aan X1:22?? LOL .. (voor de niet technici onder ons .. dat zijn dus vikingklemmen). ;)

Vincent is er ingevlogen vandaag. Hij heeft een webbrowser in zijn programma gekregen. Daarnaast heeft hij gevraagd aan Antii voor een kleiner project omdat hij hydraulica niet mee volgt. Dit houd waarschijnlijk in dat hij de database van de school zal moeten updaten... meer info volgt

Steven en Jakob hebben vandaag een componentenlijst samengesteld met de onderdelen die ze zullen moeten bestellen en daarnaast zijn ze begonnen aan het protocol van de beamer, zodat deze via de touch screens kan bestuurd worden.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen maar eigenlijk heb ik nog nooit iets verteld over de inkopen die we maken. Wel, we kunnen met trots vertellen dat we vandaag voor de eerste keer NIET naar de supermarkt hebben moeten gaan! Dit houdt niet alleen een 2km kleinere tocht in, maar ook gewoon het leuke gevoel dat we toch meer dan 24u kunnen overleven zonder nieuwe inkopen.

Als je met 4 bent gaat het eten redelijk rap! Maar als je geen auto hebt dan moet je wel alles meesleuren!

Savonds zitten we elke avond, zeer sociaal, allemaal op onze computer te tokkelen. Zelf schrijf ik mijn verhaaltjes, terwijl Steven, Jakob en Vincent werk afwisselen met ontspanning. Daarnaast heb ik ook Office 2007 verwijderd en 2010 geïnstalleerd. Nu nog wat ontspannen en dan gaan slapen.

Reacties

Reacties

tintti

Päivä Riemert
Lapi ! Kiva ! Kum?
Voit käyttää poro !
Olen jo innolla raportin.
Tervehtiä
Jo nähneet metsässä maahiset?

tante mie

wil tintti ook even een vertaling plaatsen, dan kunnen we allen meegenieten.... misschien even google-translation raadplegen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!