Riemerts-seikkailu

Onuitputbare Belgische Vlammetjes

Het voelde een eeuwigheid, maar de eerste week is dan toch voorbij gegaan. Deze ochtend knarste de sneeuw onder onze sneeuwschoenen terwijl we gezellig herman van veen,cris&co en cantus liedjes aan het zingen waren richting school. Voor we het goed en wel beseften kwamen we aan op school, waar voor de eerste les hydraulica, ik toch nog even controleerde als ik mijn biljardskills nog niet verleerd was!

Tijdens de les hydraulica zat ik naast een Duitser. Deze dacht van zichzelf dat hij een BigShot was. Terwijl iedereen aan zijn oefening bezig was, zat hij te werken in MatLab. -voor hem was dat ‘maar' 2uurtjes werk- Sjah .. voor mij niet gelaten natuurlijk! Maar toen ik hem iets vroeg over hydraulische pompen, kijk hij mij aan alsof ik een kleutertje was die het verschil vroeg tussen een driehoek en een vierkant.

Met veel moeite heb ik hem wat aan het praten gekregen, maar hij bleef gesloten en hernam steeds zijn MatLab programmatie zodra ik even zweeg. Je moet weten dat iedereen al hydraulica les kreeg van in december. Hierdoor lopen Steven, Jakob en mezelf enorme achterstand. Volgende week is het namelijk al examen! Het is dus ergens logisch dat hij zich er niet aan verstaat dat wij nog basisvragen hebben.

Om niet onder te doen tegen mijn vriendelijke collega, deed ik uiteraard mij ‘dom' voor, maar haalde mijn pneumatica skills boven. Binnen het uur had ik de oefening opgelost waarop zij al twee weken aan het werken zijn. Toen ik de docent vroeg om te controleren en deze mij ‘proficiat' zei, keek onze vriend met ver opengesperde onderkaak, over zijn dikke nek heen, naar mijn klein en simpel werkend programmatje! (Hij zag er redelijk verloren uit ^^ )

Steven en Jakob hadden het iets moeilijker. Maar dit is niet onlogisch als je weet dat ze dit vak nog nooit gehad hebben, of de variant ‘pneumatica'. Vanavond zal ik hun dus wat methodes leren om zo'n oefeningen op te lossen. Students become the teachers at a certain point!

Tijdens het middag eten zaten we nog smakelijk na te lachen met de belevenis uit de eerste les.

Daarna heb ik mijn PC en Virtuele PC opgestart om mijn Siemens S7 te installeren .. Maar helaas. Het lukt niet. Nu zal ik mijn opstelling niet kunnen voorsimuleren, maar rechtstreeks op de machine moeten uittesten. Het is niet omdat we een veldslagje verliezen, dat we daarom de oorlog hebben verloren! ...Déjà vu...

Tevens heb ik een mijn PPT gemaakt, om morgen aan Antii, Honnu en Osmo te tonen. Speciale namen? Wacht tot je hun achternamen ziet!

Vincent heeft verder gewerkt aan zijn software programma. Het moeilijkste voor hem zullen de achterliggende codes zijn, waarmee het oude software pakket werkt, achterhalen en implementeren in zijn eigen programmatje.

Wat hebben Steven en Jakob vandaag gedaan? Wel, buiten het volledige seriële protocol geschreven te hebben, twee touchscreens met elkaar linken en de modulaire relaiskaarten voor beide auditoriums uitgetekend te hebben, plus nog eens alles testen ... eigenlijk niet zo heel veel!

Tijdens de middag is het super hard beginnen sneeuwen! Grappig, vanochtend zaten we er nog mee in dat het sneeuw aan het smelten zou gaan! Moeder Finladia heeft ons gehoord.

Op onze wandeling naar huis kon Vincent zich niet weerhouden om een bodyslam te doen in de verse sneeuw.. Voor hij mocht opstaan wou ik eerst nog een foto nemen! Hierdoor werden zijn kleren steeds natter, toen hij dat zij, hebben we het uiteraard nog veel langer proberen te rekken!

Eenmaal thuisgekomen en onze hongerige buikjes gevuld te hebben, zijn Steven en Jakob weer verder beginnen werken met het updaten (eder upminuten als je het mij vraagt) van hun relaiskaarten.

Zelf ga is zo meteen Siemens S7 (dat is dus eigenlijk het programma dat ik nodig heb om mijn machine te kunnen automatisren) installeren op mijn Windows 7. OMG .. mijn computer is te modern om dat ‘oude' programma te installeren!! Hoeveel tegenslag kan je hebben!

Slaap zacht trouwe mede avonturiers!


Daarnaast wil ik iedereen die leuke reacties achterlaat en doorstuurt via mail bedanken. Het is echt leuk om positieve (toch op dit moment nog) feedback te krijgen!!
Dit zorgt voor motivatie en inspiratie voor volgende verhalen!!

Reacties

Reacties

anne marie viaene ( alias tante mie)

Riemert, zit jij wel in Finland? Voor mij eerder in het verre oosten, want voor een leek (als mezelf) lijken je werktermen eerder Chinees....
Opa Viaene leest ook mee, ik print ze uit en bezorg ze hem. Vandaag doe ik een poging om het hem via de pc te laten lezen ( heeft sinds gisteren internet op de kamer) en een reactie te typen. Succes in je 'werk'.

Riemert

Dag tante!
hehe .. ik ben even naar buiten gegaan voor te controleren en het voelt hier toch nog steeds redelijk 'Fins' aan!
Leuk dat je dat doet, volgens mij heeft hij daar nog veel aan. Succes met het hem te leren in elk geval!
Frisse Finse Groetjes
Riemert

opa viaene

we hebben je site op de pc gevonden!
bedankt voor je antwoord, opa zal je nu kunnen volgen
vele groeten van opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!