Riemerts-seikkailu

Van Reëel Naar Virtueel

Man man man ... We kunnen echt niet klagen! Iedereen die het 2de semester het gewone modeltraject volgt en nu dus op stage moet, gaat waarschijnlijk een uur vroeger gaan slapen en staat waarschijnlijk 2 uur vroeger op dan ons!

Een van onze zwaarste dagelijkse taken bestaat uit opstaan! Daarna op het gemak ons ontbijt eten, rugzak maken en ons goed induffelen voor vertrek. Dan 2.7km onze voeten door de verse sneeuw slepen richting school.

Eenmaal hier toegekomen starten we onze PC op, bekijken we onze mail (tot meermaals toe .. om toch zeker te zijn dat je geen nieuwe mails hebt) en daarna gaan we aan het werk!

Vanochtend heb ik Vincent zijn motor uitgetekend in mijn 3D programma (Inventor). Sjah .. als er nu iets is wat ik graag doe, is het tekeningen maken van machines en tehnische onderdelen.

Op dat moment heeft Vincent mij een Virtuele machine gemaakt waar ik mijn Siemens S7 programma ga moeten op installeren. Dit werkt jammer genoeg nog niet op Windows 7.

Daarnaast heb ik de verantwoordelijke gevraagd om mijn tekeningen van mijn project uit te printen. Dit heeft hij gedaan op A3 formaat! Het ziet er gewoon NOG COOLER uit op deze manier!

Normaal moet je dus betalen voor te printen .. maar het is mij tot nu toe altijd al gelukt om het volledig gratis te doen! Vrees niet, ik gebruik mijn gave alleen voor het goede!

Na de middag hebben we ons zo goed mogelijk proberen bezig te houden. Dit was helemaal niet zo moeilijk omdat mijn virtuele machine maar niet wou werken! Vincent heeft al zijn ICT skills afgeschoten op mijn computer en met de laatst mogelijke poging is het dan uiteindelijk toch nog gelukt om het machine te installeren!

Nu moet ik nog mijn software installeren .. hopelijk heeft Siemens mijn laptop liever dan die VMware (Virtual Machine ware).

Steven heeft zich heel de dag bezig gehouden met het programmeren van de communicatie tussen 2 relaisborden. Deze zijn nodig om later de touch panels hun protocol te laten versturen via bus naar een reciever die dan de actuator zal schakelen. Jakob heeft zich de hele dag bezig gehouden met de hardware kant, de printplaten dus. Nu ze hun ‘eigen' werklokaal hebben, zie ik ze gewoon niet meer! Alleen nog voor het eten.

Na die zenuwslopende middag, is het tijd voor mijn dagelijkse ontspanning .. Tegen mezelf biljarden! Aan iedereen die graag met mij biljard speelde ... sorry als het in de toekomst een monotoon spelletje wordt! :p

Op de terugwandeling naar huis hebben we het plaatselijke ijshockey team van Valkeakoski zien oefenen. Zoals we bij ons voetbaltraining hebben, hebben zijn hier ijshockey training. De jonge gastjes crossen achter de puk aan alsof hun leven er vanaf hangt. Toen ze zagen dat ik foto's aan het nemen was, begonnen ze opeens meer aan onze kant van het veld te spelen! Mediageile pubers! ^^

Eenmaal thuisgekomen bleek er een leuke verrassing te zijn! Er is een draadloos internet router bijgekomen, die onbeveiligd is ... IDEAAL!

Zojuist heb ik een nieuwe afspraak gemaakt met Antii voor een voorstelling te geven van mijn project, nu donderdag. Je kan aan hun gezichten zien dat ze niet gewend zijn dat we zo snel willen werken! Ze hebben hier echt wel super opstellingen, maar er zijn zoveel -niet Finse of niet westerse oorsprong- studenten en deze hebben een andere manier van werken. Daarom niet slechter, maar wel veel trager (gemiddeld!!).

Vanavond ga ik nog proberen om Siemens S7 te installeren op mijn virtuele machine. Dit kan best lang duren maar we hebben tijd .. heel veel tijd!

Reacties

Reacties

tintti

hyvää päivää Riemert
kaunis sivusto
seuraan sitä joka päivä
mitä seikkailu ! Nauttia !!

christiane

Dag Riemert, het liefste wat ik lees zijn reisverhalen, en jouw verhaal mag al haast naast de verhalen van
de wereldberoemde O'Hanlon staan ! Doe zo voort. Groetjes uit Brugge.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!