Riemerts-seikkailu

Alle Koeien bij de horens gevat

Het vooropgestelde plan was om 9u in school te zijn, dit is ons vanochtend gelukt! -(als we volgens de Belgische tijd rekenen ^^)-. Persoonlijk heb ik het gevoel werk te hebben met glijdende uren. Redelijk kunnen uitslapen en doorwerken tot wanneer je wilt!

Nadat Jakob een omeletje klaar gemaakt heeft voor 4 personen (ik mocht het niet doen omdat ik geen kruiden gebruik! Daarnaast heb ik ze nog niet eens gezegd dat ik normaal ook het ei geel weglaat .. we stellen ons flexibel op!) en onze dagelijks ochtendwandelingetje zijn we er ingevlogen!

Ter info, omdat er zoveel sneeuw ligt, liggen er overal aangevroren ijsbrokken. Dit is best leuk om zo lang mogelijk de ijsbal vooruit te shoppen als we met 4 naast elkaar lopen. Zo hebben we nog iets tijdens onze wandeling te doen!

Vincent heeft eindelijk Osmo kunnen spreken. Hierdoor kon hij zijn systeem opstarten en kijken hoe het programma in elkaar zat. De eerste tegenslag.. Het volledig programma in het Fins. Vincent heeft dus met Google translate het volledige programma ontcijferd en beginnen nadenken over hoe hij het duidelijk en gebruiksvriendelijker kan maken.

Steven en Jakob hebben hun teruggetrokken in het grootste rommelkot van de school! (Waar ze tevens een zalige 3zit zetel hebben, met een bordje boven: ‘In case of Emergency'. Hier liggen alle elektronica spullen die ze de volgende 4 maand gaan kunnen gebruiken om hun eigen systeem uit te werken. Ze werken samen aan een project en dit gaat behoorlijk goed.

Zelf heb ik met mijn 3 dagen geleden nieuw geïnstalleerd software programma mijn volledig project uitgetekend in 3D. Hierdoor zal ik gemakkelijker voorstellen kunnen uitleggen aan de docenten. Deze spreken helaas allemaal gebrekkig Engels, maar verstaan goed wat je zegt.

Daarnaast heb ik ook met de Siemenskenner van de automatisatieafdeling een afspraak gemaakt om 12u30. Deze was stipt op tijd en verschoot zich een ongeluk toen hij zag dat ik alles in 3D aan het uittekenen was. Mocht hij het woordje ‘crazy' gekend hebben, had hij het zeker gezegd! Foto's in het mapje: Project.

Hoe het komt, geen idee, maar iets wijst er op dat ik ooit nog naar Roemenië zal moeten gaan! Mijn vriendin is Roemeens, de laatste weken heb ik een 15tal Roemenen leren kennen, nu zitten er in mijn klas 2 Roemenen en als kers op de Roemeense taart was mijn voorloper/programmeur ook een Roemeen! (Zijn programma werkt wel totaal niet... ) Maar dit is toch geen toeval meer hé?!?
Nu we alle 4 goed begonnen zijn aan ons project, zijn de laatste vakantie gevoelens bijna volledig verdwenen. Gelukkig komt de reis naar Lapland dichterbij. We hebben duidelijk terug weer
nood aan vakantie na al dit zware werk!

Vanavond nog wat Hydraulica bekijken, Programmatjes schrijven, Internet van de buuren proberen te ‘gebruiken' en in mijn geval nog wat magie oefenen -Dit is een van mijn Erasmus voornemens-.

Daarnaast nog wat technische schema's proberen te ontcijferen!

En natuurlijk de nachtrust verzorgen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!