Riemerts-seikkailu

Zondag = Rustdag??

We zijn om 11u opgestaan. Na onze stinkende kleren (van de rokers, niemand van ons vier, maar wel van op het feestje) buiten gehangen te hebben, hebben we ze toch besloten om ze te wassen. NIET vandaag uiteraard! We zijn en blijven mannen!

Het ontbijt werd half-automatisch gegeten. Ogen open doen voor melk, frosties en een lepel te nemen, daarna met gesloten ogen op eten!

Hierna ben ik begonnen met inventor uit te pluizen. Vroeger werkte ik met AutoCAD 3D, maar dit is redelijk omslachtig. Het was dus tijd voor een nieuw teken pakket.

Dit is dikke miserie! Een nieuwe software uitzoeken is altijd in het donker tasten! Zeker omdat ik eigenlijk nooit geen 3D technisch tekenen gekregen heb! 3D modellen van mijn automatisatie project volgen snel!

Hierna hebben Jakob en ik het eten klaar gemaakt. 4 pakken ravioli (4 verschillende smaken) en 2 blikken normale saus en 1 pikante! Op zich een eenvoudig receptje, maar als je natuurlijk met een gehandicapte keuken moet werken, zorgt dit voor eenvoudige problemen! Zo heeft Jakob zijn hand verbrand en ik wat kokend water via mijn vinger weggegoten (geen ernstige wonden of blijvende letsels!) .. MAAR het was zeer lekker en het was allemaal op! Zie foto's!

Om toch niet de volledige dag binnen te zitten besloten Vincent en ik een naar Valkeakoski-City te wandelen! Met een lichte sneeuwval en -0.5°C was het een aangename wandeling!
In de City zijn we enkele studenten tegen gekomen die ook op HAMK zitten, maar meer dan een ‘moi' wordt meestal niet uitgewisseld op de straat. Begrijpelijk als elke lipbeweging je lippen kan scheuren. Tijdens de wandeling geeft Vincent mij wat uitleg gegeven over wat IT eigenlijk allemaal inhoud en hoe verschillende sites werken. Echt super interessant voor eens te horen wat die IT specialisten allemaal kunnen via het internet!

Ne een tocht van 8km!!!!!! Zijn we terug aan tafel gegaan met zen allen om deze eerste week wat na te bespreken.

Steven en Jakob zijn uit de startblokken geschoten met hun project. Bijden zijn constant bezig met opzoekingswerk en design van hun ontwerp.. Dit beloofd!

Algemeen kunnen we concluderen dat we goed gestart zijn en benieuwd zijn wat de volgende weken ons zal brengen!

Nu nog wat prutsen in het software pakket om een asynchrone motor uit te teken!

Tot volgende week trouwe lezers!
Laat gerust reacties achter of stuur een mailtje! Hoe meer reacties hoe leuker het is voor mij om te blijven schrijven!

anne marie viaene

Riemert, leuk om je belevenissen te volgen.
Geniet van je (studie-en vrije tijd in het hoge noorden)!!