Riemerts-seikkailu

Een Ongewone Zaterdag

Deze ochtend stonden we rond 10u30 op, om wederom naar het school te gaan. Jaa! Dit is best ongewoon op een zaterdag. Dit merkten we dan ook ten sterkte toen we daar toekwamen. Buiten de dagelijkse 4cm nieuwe sneeuw, werd duidelijk dat we vandaag redelijk in isolement gingen zitten.

Er waren misschien al bij al 20 andere mensen in de volledige school.

Het belangrijkste voor ons, was dat de refter ook de zaterdag open is. Niet dat we niet willen koken, want morgen zullen we dat zeker moeten doen, het is gewoon veel gemakkelijker om op ‘restaurant' te gaan.

Na de maaltijd zijn Steven en Jakob aan de slag gegaan in hun auditorium en vincent heeft opzoekingwerk gedaan op de PC.

Zelf ben ik mij in de recreatie ruimte gaan zetten en mij toch heel de middag moeten proberen bezig te houden met biljart spelen. Nu begrijp ik eindelijk de legendarische zin: ‘School is de leukste tijd van je leven!'.Het is misschien niet de leukste, maar het is zeker ook niet de slechtste!

Eigenlijk beklaag ik het me een beetje dat ik heel de middag heb zitten biljarten! Niet omdat ik daardoor minder gewerkt heb, maar omdat mijn pols nu zeer doet door teveel een ongeoefende beweging te maken!

In tussentijd heb ik natuurlijk een software gedownload waarmee ik morgen mijn volledige opstelling kan beginnen uit te tekenen in 3D. De namiddag was niet compleet nutteloos zeg maar!
Na wat berichten wisseling met de vriendin, heb ik mijn reisje naar lapland geboekt! Dit is toch een hapje uit de rekening maar volgens mijn jaarboekhouding paste die daar perfect in! Zolang de uitgaven de inkomsten niet overstijgen, zit een student redelijk safe! (persoonlijke mening)

Daarna eens skypen met de moeder, terwijl ik bijna het volledige gebouw rond liep met de computer. Er is overal draadloos internet aanwezig + alle deuren staan altijd open voor iedereen.
We moesten wel maken dat we voor 17u00 buiten waren, anders ging het alarm aan gaan en zaten we dus vast!

Wegens wat sociale contacten tijdens de week werd ik via fb (= facebook), uitgenodigd voor een kotfeestje deze avond. Deze doop in het Finse uitgangsleven hebben we dan ook niet links laten liggen.

Hierdoor moesten we wel terug naar de LIDL omdat het toch de beleefdheid is om eigen drank mee te brengen. Deze is dus redelijk DUUR hier!

Na ons avondmaal en wat gepruts in inventor, zijn we vertrokken naar het feestje. Waar we veel nieuwe en toffe mensen hebben ontmoet! Omdat iedereen dit meeleest, zit er een bepaalde censuur op de verhalen! Iedereen kan een aangepaste versie krijgen, geĂ¯nteresseerd? Stuur een mailtje ;)

Daag!

Reacties

Reacties

Arvid Viaene

Verwacht je dan maar aan een mailtje ;)

Pieternelle

Hmmm, ik ben ook wel geĂ¯nteresseerd! Ik zend vast ook een mailtje :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!