Riemerts-seikkailu

De Eerste Echte Stapjes

Deze ochtend stond uitslapen niet op het programma. We hadden namelijk onze eerste les ‘Finland through culture and language (=FTCL)'om 10uur !! Dit is gewoon veel te vroeg voor vaka.. erasmus. ;)

Vanochtend was het serieus aan het sneeuwen. Hierdoor begon Vincent een snellere looppas aan te nemen, het duurde dan ook geen 5min of hij was uit ons gezichtsveld verdwenen! We hebben hem teruggevonden in school. We waren allemaal sneeuwpopjes toen we aankwamen.

In onze eerste les ‘FTCL' hebben we niet alleen geleerd dat we al redelijk wat gemist hebben, maar ook wat er van ons verwacht word. We zullen als examen een basis test Fins moeten kunnen afleggen en een presentatie geven over een bepaald ‘item' van in de Finnen hun leven.

Vandaag hebben we de dagen van de week geleerd; Maanantai, Tiistai, keskiviikko,Torstai ,perjantai, lauantai & sunnuntai.

Daarnaast moesten we de nummers leren, maar gelukkig had ik deze al tijdens de vorige examens geleerd, waardoor dit redelijk gemakkelijk was voor mij.

Vincent, Steven en Jakob hadden iets meer moeite, maar op het eind ging het van allen al een stukje beter.

Tijdens de les zijn we ook gaan kijken naar de laatste jaarstudenten die hun laatste schooldag vieren, soort 100dagen, waarvoor ze een dansje hebben moeten leren. Dit heb ik gefilmd voor jullie trouwe lezers, maar helaas.. heb ik geen back up genomen voor ik mijn filmpjes had verwijderd .. en ja hoor, deze zaten er tussen. Gelukkig heeft Jakob het ook gefilmd met zijn GSM.
Dit is het filmpje die ik geupload heb, dankzij jakob: http://youtu.be/ZcP2JjPf6Vw

Tijdens het middag eten van €2.35, hebben we nog zitten na lachen met ons gebrekkig Fins. Daarna hebben we ons hoofd van de automatisatie aan ons vastgebonden en super veel vragen gesteld! Op een bepaald moment zei hij wel dat hij eerst wou eten, nog voor de refter sloot .. oeps!

Omdat Internet op het appartement wel dringend begint te worden, hebben we via Annina (de verantwoordelijke voor uitwisselingsstudenten) een internet firma proberen te bellen. We zijn er nog niet helemaal uit wat we willen en kunnen. Want we blijven hier maar voor 4 maand en geen enkele internet provider die een contract wilt opmaken voor 4maand .. min 24 maand! We zien wel wat het word.

Hierna ben ik begonnen aan mijn project. Het mastodont van een machine blijft intimiderend als je er naast staat! Op dat moment kwam Antti Aimo met de volledige bundel van de voorlopers van mijn project. Ideaal want de jeuk om te beginnen, begint ondraaglijk te worden!

Na rap een 3D schets te maken (staat tussen de foto's) te laten kopieren op een A3 formaat, zijn we er ingevlogen.

Vincent heeft nog wat vragen over het doel en de grote van zijn project. Maar na een testversie VBA te downloaden, ziet hij het helemaal zitten.

Steven en Jacob hebben de Elektriche schema's van de auditoria opgevraagd (gepakt) zodat ze deze helemaal kunnen onder de loop kunnen nemen en er hun eigen ding mee doen. Na 2 nieuwe touch screens gekregen te hebben, zullen ze hun eigen systeem maken waardoor crestron niet meer gebruikt zal worden. Het volledige programma en de link tussen alle toestellen + actuators moeten tot stand gebracht worden.

Na het eten en afwas zitten we nu wat te chillen.

Elke dag leer ik dingen bij! Het is een unieke ervaring, zeker omdat we eigenlijk 3 verschillende technische vaardigheden hebben die eigenlijk zeer dicht bij elkaar liggen in ‘the field'.

We leren van elkaar. Niet alleen over onze studies maar ook van levenswijze, winkelen, gewoontes, ...
Met deze positieve noot sluit ik de eerste ‘ongewone' werkweek af.

Hyvää Viikonloppua!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!